Thursday, October 4, 2012

面包超人饼干~Anpanman cookies

好久都没上来写部落格了,我的部落格都快发霉咯~ 现在超级空闲的我终于可以上来写写东西了。这次做了“面包超人饼干”相信不管是男女老少看到这饼都会觉得它是超可爱的^^
很可爱吧~我超喜欢的~看了心情都会变好饼干。
我把眼睛和嘴巴的部分加了咖啡香精,味道让人有惊喜哦。。没想到加了咖啡香精吃
起来特别香很好吃~脸颊和鼻子的部分呢我就加了草莓香精~味道也很不错~这正体的配搭简直是“完美”喜欢喜欢; )
拿了一部份草莓面团做了心形~
这食谱是跟我之前做的水果搭的饼皮的做法是一样的只是加了香精~这饼干放在冰箱后再拿来吃感觉不错哦^^
Ingredients:
plain flour 300g
icing sugar 70g
butter 150g
egg 1
vanilla essence 1/2tsp
coffee essence 1 1/2tsp
strawberry essence 1 1/2tsp 
Methods:
1.Beat icing sugar and butter till creamy.
2.Add in egg,mix well.
3.Mix in plain flour and form into dough.

4.Divide the dough into 3 portion,mix one of the portion with coffee essence and another  portion with strawberry essence.
5.Chill in refrigerator for 30mins.
6.After chill roll out the dough into shape.
7.Bake in preheat oven at 180C for 20mins.

No comments:

Post a Comment